"Βασιλέας δε και άρχοντας ου τους
σκήπτρα έχοντας έφη είναι ουδέ τους
υπό την τυχόντων αιρεθεντας ουδέ
τους κληρω λαχοντας ουδέ βιασαμενους ουδε εξαπατησαντας ,αλλα τους επισταμενους αρχειν,οποτε γαρ τις
ομολογησειε του μεν αρχοντος ειναι
το προστατειν ο,τι χρη ποιειν,
του δε αρχομενου το πειθεσθαι.."
[Οι βασιλείς και οι άρχοντες δεν είναι εκείνοι που κρατούν το σκήπτρο ,ούτε εκείνοι που εκλεχθήκαν από τον λαό η με κλήρωση, ούτε εκείνοι που κατέλαβαν
βίαια την εξουσία η με απατή,
αλλά εκείνοι που ξέρουν να
Κ Υ Β Ε Ρ Ν Ο Υ Ν ,...."ΞΕΝΟΦΩΝ 420

Τετάρτη, 16 Μαρτίου 2011

Δημιουργία πίστας F1.

28 Νοέμβριος, 2010

(135) F1 Circuit


English version
Φοιτήτρια: Χατζηπέγιου Εβίτα
Επιβλέπων καθηγητής: Τσινίκας Νικόλαος
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Τμήμα Αρχιτεκτόινων
Hμερομηνία Παρουσίασης: 02.07.2010

diplomatiki.111.2010.01.jpg

H περιοχή μελέτης τοποθετείται στο νομό Θεσσαλονίκης (δήμος Εγνατίας), μεταξύ των λιμνών Βόλβης και Κορώνειας και καταλαμβάνει έκταση 157 εκταρίων. Ο χώρος προτιμήθηκε έναντι της αρχικής πρότασης για το παλιό αεροδρόμιο «Ελληνικόν» των Αθηνών, λόγω της γειτνίασής του με την «Εγνατία» οδό. Ο αυτοκινητόδρομος ενώνει τον νομό Θεσπρωτίας με τον νομό Έβρου, παρέχοντας εύκολη πρόσβαση στην πίστα αγώνων, κυρίως για τους ίδιους τους διαγωνιζόμενους, που ταξιδεύουν ως επί το πλείστον οδικώς. Επιπλέον, το circuit απέχει μόνο 50 χλμ. από το αεροδρόμιο και το λιμάνι της Θεσσαλονίκης και της  Καβάλας.

Η επιλογή του χώρου έγινε με σκοπό την ανάδειξη και αναζωογόνηση της περιοχής και του φυσικού περιβάλλοντος των λιμνών, για την αποτροπή περαιτέρω καταστροφής του. Η πίστα σχεδιάστηκε σε τέτοια απόσταση από αυτές που να μην επηρρεάζει δυσμενώς τη χλωρίδα και πανίδα τους.

Απώτερος στόχος είναι η δημιουργία ενός αυτόνομου ενεργειακά πόλου αναψυχής για τις ανάγκες αγώνων ταχύτητας αυτοκινήτων f1, σε περιβάλλον με ιδιαίτερα γεωγραφικά χαρακτηριστικά, πολύ κοντά στην πόλη της Θεσσαλονίκης.

diplomatiki.111.2010.02.jpg


Η επέμβαση διαιρείται σε τρεις επιμέρους ενότητες, ανάλογα με τις θέσεις των θεατών. Η έναρξη του αγώνα πραγματοποιείται στον πυρήνα της περιοχής κάτω από το στέγαστρο - ορόσημο. Τα Pitstop (garage που φιλοξενούν τα αυτοκίνητα) και τα Μain grandstand (κεντρικές κερκίδες) βρίσκονται ακριβώς κάτω από το στέγαστρο, ούτος ώστε να είναι προστατευμένα καθ' όλη τη διάρκεια του αγώνα από τυχόν βροχοπτώσεις και φυσικά από την ηλιοφάνεια, καθώς ο αγώνας διεξάγεται μεσημεριανές ώρες.

diplomatiki.111.2010.03.jpg

Τα Μain grandstand έχουν τη μορφή μεγάλων θεωρείων και μέγιστη χωρητικότητα 5.000 θεατών. Τα θεωρεία διαμορφώνονται σε εφτά διαφορετικά επίπεδα, με θέα στην πίστα και στα Pit και στεγάζουν εσωτερικά διόροφο κτίριο με εστιατόριο στον όροφο, χωρητικότητας πεντακοσίων ατόμων με θέα στις λίμνες και παραπλεύρως κέντρο αναμετάδοσης του αγώνα, ενώ στο ισόγειο υπάρχουν βοηθητικοί χώροι, σημεία πληροφόρησης, καταστήματα πώλησης διαφημιστικών ειδών, καθώς και ταμεία. Στο ισόγειο τοποθετείται και μικρό ιατρείο με μικρή χειρουργική αίθουσα και δωμάτιο ανάνηψης, για την πιθανότητα ατυχήματος κατά τη διάρκεια του αγώνα.  Τα θεωρεία επικοινωνούν μεταξύ τους με κλίμακες, ενώ η σύνδεση με τους χώρους εσωτερικά γίνεται μέσω ανελκυστήρα, από το πέμπτο επίπεδο. Ο χώρος υποστηρίζεται από ηλεκτρικά μηχανήματα για την κυκλοφορία ατόμων με κινητικές ιδιαιτερότητες.
                                                                                                                       
diplomatiki.111.2010.04.jpg
Υπάρχουν τριάντα Pitstop διαστάσεων 12μ.x 20μ. και από το 2010 χρησιμοποιούνται μόνο για την αλλαγή ελαστικών κατά τη διάρκεια του αγώνα. Κάθε Pit φιλοξενεί στον όροφο εστιατόριο για τις ανάγκες του προσωπικού των ομάδων και των επίσημων καλεσμένων. Κάθε εστιατόριο διαθέτει videowall, για την άμεση μετάδοση στιγμιότυπων που διαδραματίζονται στην υπόλοιπη πίστα κατά τη διάρκεια του αγώνα.

diplomatiki.111.2010.05.jpg


Οι λοιπές κερκίδες φιλοξενούν 23.000 θεατές, ενώ τα ελεύθερα πρανή έχουν μέγιστη χωρητικότητα 166.000 ατόμων. Οι θεατές διανέμονται στο πάρκο εσωτερικά με τραμ, ενώ υπάρχουν εγκαταστάσεις στάθμευσης αυτοκινήτων στην είσοδο του χώρου. Η περιοχή διαθέτει πλήρες οδικό δίκτυο και δίκτυο πεζοδρόμων για την ελεύθερη κίνηση των θεατών. Η επέμβαση υποστηρίζεται καθολικά από μηχανήματα εξυπηρέτησης ατόμων με κινητικές ιδιαιτερότητες. Το στέγαστρο καλύπτεται από φωτοβολταϊκά πάνελς, καθιστώντας το πάρκο ενεργειακά αυτόνομο.

diplomatiki.111.2010.06.jpg


Το θέμα επιλύθηκε με παραμετρικές μεθόδους σχεδιασμού, για την καλύτερη απόδοση δομών και μορφών που μιμούνται το φυσικό τοπίο. Επιλέχθηκε γεωμετρία με άμεσες βιολογικές αναφορές, εμπνευσμένη από τα φτερά εντόμου που ζει στις λίμνες. Η συγκεκριμένη γεωμετρία αποδόθηκε με το Voronoi pattern, που βασίζεται στο ομώνυμο διάγραμμα: πρόκειται για τον συνδυασμό πεπερασμένων σημείων σε επίπεδο(εστίες s) και χωρίων (κελιά) καθένα από τα οποία θα προσδιορίζει το σύνολο των σημείων του επιπέδου τα οποία είναι κοντινότερα σε μια δεδομένη εστία, από οτι σε κάθε άλλη εστία. Ένα κελί Voronoi που αντιστοιχεί σε μια εστία s είναι ο γεωμετρικός τόπος όλων εκείνων των σημείων του επιπέδου που βρίσκονται εγγύτερα στη συγκεκριμένη εστία, από οτι σε κάθε άλλη εστία. Σε κάθε εστία αντιστοιχεί ένα μη κενό κελί, αφού αυτό θα περιλαμβάνει τουλάχιστον την ίδια εστία η οποία έχει μηδενική απόσταση από τον εαυτό της.

diplomatiki.111.2010.07.jpg


Οι σχηματισμοί που δημιουργήθηκαν από το συγκεκριμένο pattern, διαμορφώνονται στη συνέχεια σύμφωνα με τις σχεδιαστικές απαιτήσεις, για να αποδώσουν στη συνέχεια το επιθυμητό αποτέλεσμα.

Συμπερασματικά, επιτυχγάνεται συνολικός έλεγχος του σχεδιαστικού αποτελέσματος και ταυτόχρονα καλύτερος χειρισμός του, έκβαση ιδιαίτερα σημαντική για επεμβάσεις τέτοιας κλίμακας.

Διπλωματικές & Ερευνητικές Εργασίες - Το greekarchitects.gr, προτείνει μια  θεματική ενότητα, στην οποία παρουσιάζονται πτυχιακές ή ερευνητικές εργασίες φοιτητών από σχολές πολυτεχνείων της Ελλάδας και του εξωτερικού. Οι ενδιαφερόμενοι /νες μπορούν να μας στείλουν την διπλωματική τους εργασία.

http://www.greekarchitects.gr/gr/συμμετοχες-2009-10/135-f1-circuit-id3534

Αφορμή για αυτή τη διπλωματική υπήρξε η μακροχρόνια συζήτηση για τη δημιουργία πίστας F1 στον ελλαδικό χώρο. Η ιδέα αποδόθηκε με το σχεδιασμό ενός πάρκου που θα περιελάμβανε τόσο την ίδια την πίστα, όσο και χώρους αναψυχής για τους θεατές.

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Είναι πολύ σημαντική η αναφορά στα φωτοβολταϊκά, γιατί είναι ανάγκη να προστατέψουμε την φύση μας. Γι' αυτό άλλωστε συνεχώς ξεπετάγεται όλο και κάποια εταιρια φωτοβολταικων.